O mnie

Od lat wraz z doskonale zgranym i wykwalifikowanym zespołem tworzymy placówki, których celem jest nie tylko zorganizowanie opieki dla dzieci ale przede wszystkim – stworzenie dla nich i ich rodzin bezpiecznego miejsca, w którym szanujemy się nawzajem, staramy się rozumieć swoje emocje i rozmawiamy o wyzwaniach wychowawczych.

Z edukacją jestem związana od początku swojej pracy zawodowej. Była to decyzja życia – o wyborze zawodu pedagoga zdecydowałam już w liceum. Po latach pracy w organizacjach pozarządowych, na uczelniach wyższych, w czasie pracy z grupami warsztatowymi i w szkole przekonałam się, że prawdziwa misja pracy pedagoga to praca z najmłodszymi dziećmi. Dzieci są szczere, potrafią pokazać swoje emocje, oczekują wsparcia, szacunku i zrozumienia. My jako dorośli mamy obowiązek zapewnić im przestrzeń do rozwoju, dbać o bezpieczeństwo nie tylko fizyczne, ale przede wszystkim emocjonalne. Kierując się tym celem udzielam się także publicznie, komentując zmiany w systemie edukacji i postulując kierunki zmian i propozycje rozwiązań edukacyjnych wyzwań

W prowadzonych przeze mnie placówkach szczególną rolę pełnią rodzice. Są dla nas partnerami, którzy w placówce obecni są nie tylko w czasie adaptacji dziecka. Same adaptacje prowadzimy w modelu bliskościowym. Cieszymy się, kiedy rodzice są aktywnie zaangażowani w to co robimy także na późniejszych etapach. Ja i mój zespół wychodzimy z założenia, że komunikacja o tym, co się w naszych placówkach dzieje, otwarta rozmowa o tym jak pracujemy, to podstawa budowania bezpiecznego miejsca dla dziecka.

W prowadzonych przeze mnie miejscach pracujemy na podstawie autorskiego programu, bazującego na filozofii podążania za dzieckiem. Metody, z których korzystamy, zakładają dialog z dzieckiem i szanowanie jego potrzeb. Tak, z rocznym dzieckiem w placówce żłobkowej można i trzeba rozmawiać.

Działania z dziećmi projektujemy z wykorzystaniem pedagogiki Janusza Korczaka i Marii Montessori Jako praktyk i doktor pedagogiki dbam o to, aby program placówek był nie tylko dobrze zaprojektowany, ale także realizowany. Gwarantujemy, że nasza codzienna praca z dzieckiem realizowana jest z największą starannością a naszym czynnościom zawsze towarzyszy refleksja nad tym co robimy.